Ekonomi

‘Pürüzsüz’ ödemeyle ekstra 30 milyar TL ciro kazandırdı

Hamide HANGÜL

Masterpass platformunda kullanıcılar, kart bilgilerini bir defaya mahsus kaydederken, 4000’den fazla işletmede ödeme adımına geldiklerinde kart bilgileri otomatik olarak karşılarına çıkıyor.

Masterpass’in, 2023 yılında işletmelere ilave 30 milyon sipariş ve 30 milyar Türk lirası ciro sağladığının altını çizen Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, “Tüketiciler, 2023 yılında alışveriş yaptıkları sürede, 550 milyon dakika tasarruf etti. Bu rakam 1025 yıllık bir zaman tasarrufu, bir diğer deyişle 4,5 milyon kişinin kendine ayırabileceği 2 saat anlamına geliyor. 30 milyon sipariş ise 8000 KOBİ’nin yıllık cirosuna eş bir değer yaratıyor” dedi.

Sağladıkları çözümlerle Türkiye’deki işletmelerin yüzde 98’ni oluşturan KOBİ’lerin dijitaleşmesini de desteklediklerini ifade eden Gürdal, “Bugüne kadar 4 binden fazla küçük ve orta boy işletmenin dijital dönüşümünü gerçekleştirmesine destek verdik” dedi. E-ticarette bir ürünü sepetine ekleyecek kadar beğenenlerin yarısından fazlasının, o ürünü satın almadan çıktığına işaret eden Gürdal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Karmaşık ödeme süreçleri, güven endişesi, başarısız işlem gibi önemli etkenler, tüketicinin ödeme adımında işletmeyi terk etmeye karar vermesindeki faktörler olarak öne çıkıyor.

Yarıdan fazlası satın almadan çıkıyordu

Bunlar da işletmelerde hem ciro kaybına hem de pazarlama yatırımlarının etkisinin düşmesine neden oluyor. Masterpass tüketici ve işletme odaklı deneyimi sayesinde, üye işyerlerinde sepette terk oranında yüzde 30 iyileşme sağladı. Masterpass, otomatik kart güncelleme, POS yönetimi ve banka entegrasyonları ile alışveriş sırasındaki onay oranların ortalama yüzde 15-20 seviyesinde artırdı.” Masterpass ile kullanıcı verilerinin güvenle saklandığını ifade eden Gürdal, “Tokenizasyon teknolojimiz ile kart bilgileri şifreleniyor, hiçbir kart bilgisi dışarı çıkmıyor ve platformumuzda yüksek güvenlik önlemleriyle saklanıyor” dedi.

Her 3 ödemeden biri Masterpass üzerinden yapılıyor

Mastercard’ın yenilikçi dijital ödeme platformu Masterpass’in yüzde 100 Türk mühendisleri tarafından geliştirildiğini söyleyen Avşar Gürdal, “Bugüne kadar Masterpass platformumuza 40 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Bugün 40 milyon kayıtlı tekil kullanıcı ve 4 binden fazla üye işyeri Masterpass çözümlerini kullanıyor. Geldiğimiz noktada Türkiye’de e-ticaret işlemlerinde her 3 ödemeden biri Masterpass üzerinden yapılıyor. 2024 yılı itibarıyla 70 milyon kayıtlı kart sayısına ulaştık. Masterpass’ı Türkiye’den yakın coğrafyalara ihraç etmeye başladık” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Acıbadem Escort
Feneryolu Escort
Tayakadın Escort
Yeni Escort
Yeni Mahalle Escort
Eski Habipler Escort
Mimaroba Escort
Ataköy Escort
Bereketzade Escort
Yavuztürk Escort
Yazımanayır Escort
Akpınar Escort
Yeşilvadi Escort
Kılıçali Paşa Escort
Murat Çesme Escort
Topkapı Escort
Nurtepe Escort
Baltalimanı Escort
Ataköy Escort
Haseki Sultan Escort
Cevizli Escort
Yeşilbağlar Escort
Firuzağa Escort
Turgut Özal Escort
Esentepe Escort
Darlık Escort
Sinanoba Escort
Arap Cami Escort
Armağanevler Escort
Pazariçi Escort
Emniyet Evleri Escort
Bakırköy Escort
Ünalan Escort
Bereketzade Escort
Çakmaklı Escort
Çınar Escort
Binbirdirek Escort
Yayalar Escort
Sümbül Efendi Escort
Kazım Karabekir Escort
Göksu Escort
Yenidoğan Escort
Cumhuriyet Escort
Kartal Escort